عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر فاجعه‌آفرین بودن سرقت تجهیزات ترافیکی پایتخت گفت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در کنار مدیریت شهری ورود جدی به این مسأله داشته باشد.

سرقت تجهیزات شهری

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سرقت تجهیزات ترافیکی در سطح پایتخت اظهار کرد: مدیریت شهری آماری را در خصوص این سرقت‌ها اعلام کرده است.سرقت‌ها تنها در حوزه حمل و نقل خسارت میلیاردی به شهر وارد کرد. این وضعیت هنوز ادامه دارد و باید کارگروه مشترک بین مدیریت شهری و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای برخورد، مقابله و پیشگیری از این سرقت‌ها صورت بگیرد.

او با اعلام اینکه سرقت‌ها در دو بخش خرد و کلان انجام می‌شود، تصریح کرد: بخشی از این سرقت‌ها، تجهیزات ریز و المان‌های کوچک است که شهرداری جایگزین آن را تأمین می‌کند اما در برخی موارد سرقت کلان مانند سرقت در پل صدر و پل شهید همدانی به سمت وردآورد رخ می‌دهد که این موارد از سرقت‌های بزرگ و تهدید آمیز برای جان مردم بوده و می توانند فاجعه‌آفرین باشند.

بیشتر بخوانید: تغییر مواد اولیه علائم ترافیکی در پی دزدی‌های سریالی| ۴ میلیارد خسارت فقط به اموال یک منطقه

امانی ادامه داد: اگر این سرقت‌ها در ساختمان‌های در حال ساخت اتفاق بیفتد و مالک متوجه آن نشود، ممکن است حوادثی همچون متروپل را نیز شاهد باشیم. سرقت تجهیزات موضوع مهمی است و پیشگیری در اجرا باید انجام شود. ما در شورا تنها می‌توانیم هشدار بدهیم و نظارت کنیم تا این پیشگیری اتفاق بیفتد.

او با تأکید بر اینکه «در کارگروه‌ها باید بررسی شود که این سرقت‌ها توسط باند انجام می‌شود یا خیر؟» گفت: این سرقت‌ها به گونه‌ای نیست که به تنهایی و توسط یک فرد انجام شود، مانند سرقتی که در بانک ملی اتفاق افتاد، شاهد بودیم که این سرقت به وسیله یک باند و با برنامه‌ریزی انجام شده بود. به نظر می‌رسد این دست سرقت‌ها نیز از همین نوع باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از این سرقت‌ها، خاطرنشان کرد: اگر مردم اطلاع‌رسانی دقیق در رابطه با سرقت‌ها داشته باشند و پلیس در کنار مدیریت شهری تدبیر جدی و ویژه داشته باشد، می‌توانند از سرقت‌های خطرناک جلوگیری کنند.

کد خبر 686390
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha